CARI BAHAN

Monday, September 27, 2010

Reptilia dan anfibia

"Saya kenal siapa mereka, mereka sepatutnya tidak salahkan Perkasa, saya tahu DNA mereka.Kalau saya dedahkan nanti, jadi berperang pula. Jadi lebih baik cukup sampai di sini sahaja”, Ibrahim Ali, Ahli Parlimen Pasir Mas, Kelantan merangkap presiden Perkasa dilaporkan melenting dan mengeluarkan kata-kata tersebut yang merujuk kepada 3 pemimpin UMNO yang keras mengkritiknya dan Perkasa sejak akhir-akhir ini. Mereka ialah DS Nazri Aziz, Khairy Jamaluddin dan Tengku Adnan Tengku Yaakob.

Kenyataan Ibrahim Ali ini dibalas pula oleh DS Nazri Aziz dengan cabaran agar Ibrahim Ali mendedahkan jenis DNA yang dimilikinya.

Orang kata DNA Ibrahim Ali spesial. Dia telah memiliki DNA tersebut selama beberapa penggal pilihanraya. Baru-baru ini para doktor politik menemui lagi beberapa orang yang termasuk dalam spesis yang mempunyai DNA yang sama sepertinya. Tahukah anda apakah DNA yang dia miliki itu? Fikir sendirilah!

Mengenai dakwaannya bahawa dia tahu DNA penentangnya dari kalangan pemimpin UMNO itu, kita tunggu dan lihat. Kalau DNA mereka sama dengannya, mungkin dia boleh cerita secara detail. Namun, kalau DNA mereka berbeza daripadanya, dakwaannya itu kosong belaka.

Ketika hujan turun lebat menimpa bumi, aku sering teringat lagu warisan nenek moyangku. Lagu "bangau oh bangau". Ada dua jenis haiwan yang tak boleh bersatu, duduk bersama dan bersumpah dendam permusuhan selamanya. Itulah ular dan katak. Tentu tak sama DNA ular dan katak. Satu dari jenis reptilia dan satu lagi jenis anfibia.

No comments: