CARI BAHAN

Thursday, September 23, 2010

4 bilion diderma!

4 Bilion! Kaya sungguh syarikat I'DA World Group Sdn Bhd sehingga sanggup menderma wang sebanyak itu kepada PAS. Lebih menakjubkan, dermawan sungguh Pengerusi Eksekutifnya Abdul Rahim Abdul Wahab sehingga sudi mendermakan sebanyak itu kepada PAS. Belum pernah terjadi dalam sejarah mana-mana orang kaya di Malaysia menderma wang sebanyak itu. Kalau sekadar juta-juta itu banyaklah. Ini 4 Bilion. Bayangkan....

Tapi kalau sekadar nak tulis 4 bilion atas replika bukannya susah. Kalau mahu tulis 4 trilion pun tak mengapa. Duitnya ada ke tidak? Macam budak main daun kayu buat membeli. Petik sahaja daun kayau di mana-mana pokok, lalu berjual belilah. Maka macam itulah kelakuan si Abdul Rahim Abdul Wahab itu.

Hairannya, TG Nik Aziz sendiri pun tak tahu hal sumbangan 4 bilion itu padahal di Kelantan, dialah pemimpin paling tinggi. Tidak satu pun pemimpin PAS kelantan mengetahuinya apatah lagi hadir untuk menerima wang tersebut dalam majlis yang dibuat. Cuma adik TG Nik Aziz yang bernama Nik Din yang hadir sedangkan dia bukan siapa-siapa. Cuma kerana dia adik TG Nik Aziz maka orang nampak macam ada kaitan dengan TG Nik Aziz.

Kononnya, syarikat  I'DA World Group Sdn Bhd  yang telah ditubuhkan pada April 2008 itu mempunyai aset bernilai AS $2 trilion ! Luar biasa syarikat itu. Agaknya perniagaan apalah yang dibuatnya sehingga boleh kaya sebegitu hebat sekali dalam tempah singkat. Sementelahan, kita tak pernah pula mendengar nama syarikat tersebut kerana ia tidak popular. Tidak juga nama pengerusi Eksekutifnya yang bernama  Abdul Rahim Abdul Wahab itu.  Lainlah kalau Syed Mukhtar Al-Bukhari atau Robert Kok. Jutawan tersebut memang sudah termasyhur kekayaan mereka.

Jangan-jangan, perniagaan saudagar Sidik Sigaraga. Hartanya ada di semua negeri. Tajikistan, Afghamistan, Turkiministan, Baluchistan,Pakistan dan Setan!


No comments: