CARI BAHAN

Tuesday, September 21, 2010

Akan masuk Islam beramai-ramai.

Akan berlaku pengislaman beramai-ramai masyarakat bukan Islam di Malaysia tidak berapa lama lagi. Demikianlah keyakinan yang ditauqirkan oleh YB Mohd Sabu dalam liqa' malam itu. Sikap penentangan terhadap Islam oleh bukan Islam, khususnya dari DAP, terutama yang berbangsa Cina telah menunjukkan graf penurunan yang ketara. Tolak Karpal Singh, generasi baru DAP telah menunjukkan penerimaan ketara terhadap beberapa aspek berkaitan Islam dan dasarnya. Inilah berkat persahabatan PAS dengen DAP menerusi kaedah tahalluf siyasi. Tahallauf Siyasi merupakan kedah politik yang diamalkan oleh berapa jemaah Islam yang terlibat dalam politik pilihanraya. Ikhwanul Muslimin sendiri, di peringkat negeri Mesir, menjalankan persepakatan dengan beberapa parti, sosialis malah kristian untuk memenangi pilihanraya Mesir.


Pemerintahan Islam yang dipamerkan oleh PAS menerusi pentadbiran negeri Kelantan memberikan keyakinan kepada masyarakat bukan Islam. Kelantan pernah diperintah oleh PAS hanya dengan kelebihan satu undi. Tidak pernah satu orang pun wakil rakyat daripada PAS yang melompat. Ini menambahkan lagi tsiqah kepimpinan PAS di kalangan bukan ISlam.

Jika dilihat kepada kubu-kubu kuat PAS, tempat ketiga sekarang adalah jatuh kepada kawasan Bukit Gantang yang majoriti pengundinya adalah bukan Melayu. Lebih 80% pengundinya telah mengundi PAS. Ini  menunjukkan keyakinan mereka kepada PAS. 

Islam yang mereka kenal melalui PAS ini, insya Allah akan membawa mereka memeluk Islam secara beramai-ramai. Kita perlu sabar dan berdakwah secara bijaksana. Halangannya banyak. Itu memang sudah lumrah dalam dakwah. Kita berdoa kepada Allah SWT agar Islam diperkuatkan dengan masuknya tokoh-tokoh bukan Islam ke dalam Islam.

No comments: