CARI BAHAN

Saturday, May 14, 2011

Tidak masuk syurga penfitnah Anwar

Pakar Pengimejan luar negara mengesahkan ketulinan video yang dikaitkan dengan DS Anwar. Sebenarnya, untuk mengesahkan ketulinan sesuatu video tidak perlu pakar pengimejan luar negara. Budah tadika pun boleh mengesahkan ketulinan sesebuah video. Apabila paparan itu video, maka tentulah ia bukan gambar. Apa susahnya nak kenal pasti sesebuah video. Mengikut laporan daripada pihak polis, hanya pakar tersebut tidak menyebut tentang  siapa pelaku yang ada dalam video itu. 

Ini adalah kerja-kerja bodoh yang diplotkan. Gelaran pakar boleh diberikan kepada sesiapa yang di hati rasa berkenan. Yang pakar itu bukan semestinya pakar. Lagipun sejauh mana pakar itu mengenali DS Anwar?

Kata TG Nik Aziz, tak masuk syurga orang yang menfitnah DS Anwar. Muhyiddin balas, TG Nik Aziz perlu berkata benar walaupun pahit. Fatwa TG Nik Aziz itu dikatakan adalah pendapat politik dan bukan agama. Sedangkan, TG. Nik Aziz, seperti yang kita sedia maklum, tidak bercakap dengan dua bahasa. Semua urusan politik, baginya ada hubungkait dengan agama. Apabila dikatakan "tidak masuk syurga", maka syurga yang dimaksudkan adalah syurga akhirat. Bukan syurga politik. Jangan mentakwilkan yang bukan-bukan.

No comments: