CARI BAHAN

Tuesday, May 03, 2011

Mengulum gula-gula getah Barat

Mereka yang bergembira dengan kematian Osama percaya bahawa Osama adalah pengganas.  Osama sebagai pengganas adalah tuduhan yang dilemparkan oleh AS. AS akan melebelkan pengganas sesiapa sahaja yang tidak mahu tunduk kepadanya. Pertubuhan Hizbullah, Hamas malah Ikhwanulmuslimin adalah antara pertubuhan yang dalam perhatian senarai pengganas dunia menurut mereka. Apakah kita harus termakan mentah-mentah dengan tuduhan yang AS lemparkan?

Sebab itu, apabila PM Malaysia sendiri meluahkan kegembiraannya atas terbunuhnya Osama sambil menyifatkan dunia lebih aman tanpa Osama, jelas bahawa beliau adalah antara pengulum gula-gula getah yang dikeluarkan AS. (Rujuk Malaysiakini)

Osama dituduh menimbulkan aksi agresif seluruh dunia. Tetapi aksi agresif itu bukan membunuh orang Islam melainkan menetang penjajahan AS ke atas dunia Islam. Kita boleh menyelidiki, berapa ramai adik beradik kita yang terbunuh oleh Osama. Yang membnunuh adik beradik kita adalah AS yang hendak menangkap Osama. Osama tampil sebagai pembela maruah umat Islam di bumi yang diinjak oleh durjana kuffar.

Mereka yang mejadi hamba kepada Barat akan bercakap senada dengan Barat. 

Rahmat Allah buat Osama. Dunia ini tempat sementara. Hujungnya kematian. Apa nak hairan dengan cemuhan manusia. Biar seluruh dunia mencemuh, asalkan di sisi Allah kita tergolong kekasihnya...memadailah.

No comments: