CARI BAHAN

Monday, May 02, 2011

MCA Harbi atau DAP zimmi?

Chua Soi Lek, presiden MCA menolak kemasukan Pas ke dalam BN jika Pas tidak menggugurkan dasarnya untuk menubuhkan negara Islam. Mungkin, dengan kata lain, kalau Pas celapak masuk ke dalam BN sedangkan dasarnya tidak berubah, MCA akan lari keluar. Pas tidak pula pernah mengaku akan bertenggek pun tepi dahan BN yang banyak di makan ulat. Sebagaimana yang dipertegaskan pemimpin-pemimpin Pas di pelbagai peringkat, Pas akan terus setia dengan Pakatan Rakyat dan insya Allah akan menghadapi pilihanraya ke 13 bersama. 

Apa maknanya kenyataan Chua Soi Lek itu? Maksudnya, dia amat membenci Islam. Kenapa dia begitu benci Islam? Kerana Islam yang dia belajar dari UMNO adalah lain. Islam yang dia belajar dari UMNO tidak menggungat kakafirannya.  Islam dalam UMNO tidak ada negara Islam. Itulah yang menjadi sebab kebenciannya kepada Pas.

Bagi yang mengamati perkembangan ini amat dapat mengerti bahawa sekarang ini, Cina dalam BN sudah menjadi harbi. Sementara Cina dalam DAP mungkin zimmi.

Hah!...apa khabar Zul Nordin yang amat benci kepada DAP dan menghinanya dengan pelbagai cemuhan. Apa kedudukan orang Islaam yang menghina zimmi? (andaikan kalau DAP itu zimmi).

No comments: