CARI BAHAN

Tuesday, May 31, 2011

Poligami Salleh Yaakob dipuji.

Salleh Yaakob, seorang selebriti menikah lagi. Isterinya kali ini seorang mahasiswi jurusan pengangkutan. Kini, Salleh Yaakob telah mempunyai empat orang isteri. Kejayaan Salleh Yaakob mengamalkan poligami sering diperkatakan. Media melaporkan dalam nada penghargaan. Berbeza sekali ketika mana media mengulas mengenai isu poligami melibatkan tokoh agama.

Salah satu serangan yang ditujukan kepada pengikut Al-Arqam adalah kerana amalan poligami mereka. Paling keras mengkritik adalah golongan pejuang hak wanita. Dalam soal Salleh Yaakob berpoligami, tidak pula mereka mengkritik. Mungkin kerana Salleh Yaakob bukan seorang tokoh agama. Mereka itu cuma berghairah mengkritik kalau ia dilakukan oleh golongan agamawan dan dilakukan sebagai galakan agama.

Semasa Ust Badrul Amin menikah seorang lagi tidak lama dahulu, timbul keritikan ke atas pribadinya. Bau negatif disebarkan berhubung poligami yang mula dirintisnya.

Kononnya poligami menganiaya wanita.

Dalam hati mereka ada penyakit. Itulah sebenarnya.

Walau bagaimanapun, tahniah kepada Salleh Yaakob. Beliau telah menunjukkan contoh poligami yang baik. Semoga sikap masyarakat terhadap poligami akan berubah dan semakin positif pada masa-masa mendatang.

No comments: