CARI BAHAN

Sunday, May 15, 2011

Ibrahim Ali mahu lancar jihad?

Ibrahim Ali dilaporkan dalam Malaysiakini mengugut untuk melancarkan perang jihad jika komuniti Kristian di negara ini meneruskan hasrat untuk merampas kedudukan Islam sebagai agama rasmi dalam negara. Beliau mendakwa sikap ini adalah selari dengan semangat Salehuddin Al-Ayyubi yang pernah melancarkan perang salib bagi merampas kembali Baitul Maqdis daripada pemerintahan Kristian. Beliau juga memikulkan beban kesalahan atas kemelut yang melanda negara dewasa ini ke atas Anwar Ibrahim dan juga TG Nik Aziz yang dibariskan dalam kelompok Islam Liberal.

Kedengarannya sungguh hebat semangat Islam Ibrahim Ali. Lagaknya bak seorang panglima perang yang hanya menunggu masa untuk mengucapkan satu kalimah untuk menyebabkan pengikutnya meluru ke medan tempur. Kalau dengar katanya, sungguh lekeh dan meragukan sekali Islamnya Anwar Ibrahim dan TG. Nik Aziz. Mungkin di antara semua ulama di Malaysia, Ibrahim Alilah sabihus samahah al-ulya. Orang yang kelak bila meninggalkan dunia fana akan digelarlah orang Radialluhu 'anhu atau setidak-tidaknya Rahimahullah.

Namun, ramai orang sudah kenal Ibrahim Ali. Orang sudah tahu bahawa hidupnya berjalur garis pengkhianatan yang pelbagai. Bercakap soal Islam, tidak menghilangkan dosa pengkhianatannya. 

Sementara itu, kita tertanya-tanya sebesar mana pengaruhnya dalam politik Malaysia sehingga dia mampu menggerakkan tentera jihad. Apakah katanya kota atau hanya menjadi bahan ketawa. Berapa kerat ahli perkasa yang benar-benar perkasa. Kebanyakannya adalah pemerkosa yang kecewa.

Aku Melayu, tetapi haram sekelumitpun tidak bernaung harapan kepada Perkasa.

No comments: