CARI BAHAN

Monday, May 16, 2011

Itulah tabiat Perkasa

Aku dah kata dulu bahawa Perkasa itu pertubuhan budak nakal.Ia merupakan satu pohon kayu tenpat kera-kera suka bergayut. Tapi kera-kera di situ mempunyai kemahiran melompat tangkas bila terdesak. Kera-kera itu suka bercekcok dan mengganggu ketentaraman hutan belantara.

Apabila presidennya, Ibrahim Ali menmberikan ancaman nak lancar perang jihad ke atas Kristian, maka bertambah jelaskah sifat kera yang aku katakan itu. Memang itulah tabiat makhluk yang berada di pohon bernama Perkasa, Yang ramai-ramai duduk bergayut di dahannya itu adalah kera-kera yang tidak selesa di pohon UMNO atau sudah tidak diberi tempat untuk bergayut di sana. Tapi pohon b\perkasa bukan hebat sangat. Dahan-dahannya tidaklah bercabang banyak macam pohon UMNO. Lepas ini, boleh jadi banyaklah bertempiaran lari kerana pohon Perkasa itu sedang diintip pemburu.

Aman Malaysia dilaporkan mahu Ibrahim Ali ditahan di bawah Akta Darurat. Dia dilihat membahayakan keharmonian kaum di Malaysia. 

Sekarang, tak tahulah apa kedudukan Ibrahim Ali ini. Apakah dia kecut perut atau makin besar bongkaknya. Bongkaknya akan bertambah besar kalau ada ramai merangsangnya dan mengatakan dia pejuang Islam.

Jauh panggang dari api. Butalah mata orang yang tidak mengenal batu laa daripada batu permata.

No comments: