CARI BAHAN

Tuesday, December 21, 2010

KH KOPI

Hari ini, ketika aku berjalan-jalan di Pekan Selasa, Kuala Nerang, aku singgah sebentar di sebuah gerai yang menjual minuman herba yang dipanggil KH KOPI. Sebenarnya, aku mula mendengar tentang khasiat minuman tersebut sejak beberapa minggu yang lalu lagi daripada penjual ubat yang membuat roadshow bersama Tabib Norhisham di stesen bas Kuala Nerang yang berlangsung beberapa malam di situ. Namun, aku tidak tertarik dengan celoteh penjual ubat yang petah berbicara itu. Kopi yang sama aku temui dijual oleh penjual yang tidak banyak cakap di Pekan Selasa hari ini.

Untuk satu botol harganya adalah RM20.00. Kata si penjualnya, kesan minum kopi tersebut, kita akan berak tahi hitam berminyak dan berbau busuk yang kuat menunjukkan pembuangan toksid dan kolestrol daripada usus. Lalu aku beli satu. Sekadar mencuba. Tak salah mencuba minuman herba kerana minuman herba terkenal dan diamalkan oleh banyak masyarakat dalam dunia.

KH KOPI.

No comments: