CARI BAHAN

Saturday, December 25, 2010

BN Menang Kedah Senang???

Ketika aku melintas di depan pejabat UMNO Kota Setar kawasan parking MBAS, tertera di depannya satu selogan yang aku kira baru dipasang sejak negeri Kedah diperintah oleh kerajaan PR diketua PAS. " BN Menang Kedah Senang". Demikianlah bunyi selogan baru itu. Sekali baca rasa macam nak ketawa. Ditenung-tenung, naik rasa meluat dalam hatiku.

Tak malu sungguh mereka yang menulis selogan itu. Semua orang tahu bahawa negeri Kedah tidak pernah terlepas daripada UMNO sejak merdeka. Hanya pilihanraya 2008 negeri Kedah jatuh ke tangan PAS. Selama UMNO memerintah Kedah, apakah Kedah senang? Lihat sahaja Menteri Besar Mahazir Khalid, baru jadi menteri besar tak sampai sepenggal dah bina rumah besar di Naka. Rumah siap tak sempat nak duduk, takut di siasat, diistiharkan rumah ntersebut sebagai pusat Komuniti. Sampai sekarang tidak kegiatan komuniti setempat di sana.

Peneroka Tanah yang telah mengusahakan tanah di mana-mana tidak mendapat geran hak milik. Tiba-tiba muncul seseorang mengaku dia pemilik sah tanah tersebut dan dia mempunyai geran. Berapa banyak tanah yang berdepan dengan masalah sebegini. Ini gara-gara pemerintahan UMNO yang main kayu tiga dalam soal memberi geran kepada individu terpilih.,

Rakyat susah dengan sebab angkara durjana pemimpin UMNO sebegini! 

BN menang barang naik. Selogan itu rasanya lebih tepat untuk dipampang di depan pejabat UMNO Alor Setar itu.

No comments: