CARI BAHAN

Saturday, October 09, 2010

MP Batu Sapi Maut

Ahli Parlimen Batu Sapi, Edmund Chong Ket Wah dari Parti Bersatu Sabah terlibat dalam kemalangan yang membawa maut hari ini. Kemalangan berlaku ketika beliau memandu sebuah motosikal berkuasa besar, Kawasaki 750 di jalan Sembulan Tanjong Aru, Kota Kinabalu, Sabah, kira-kira jam 11.40 pagi tadi. Kemalangan melibatkan pertembungan antara motosikalnya dengan sebuah kereta mercedez. YB Edmund mati di tempat kejadian.

Mendiang Edmund Chong merupakan ahli parlimen Batu Sapi, sandakan sejak beliau memenangi kerusi tersebut pada pilihanraya tahun 2004. Beliau juga merupakan bendahari Parti Bersatu Sabah merangkap ketua bahagian Elopura.

Sebuah pilihan raya kecil akan diumumkan oleh pihak SPR selepas selesai pilihanraya kecil DUN Galas yang akan diadakan pada 4 November. Buat masa ini, Parlimen Batu Sapi merupakan kawasan tanding yang disasarkan oleh PAS pada pilihanraya umum akan datang. Apakah PAS mampu menggalas amanah terjun ke dalam pilihanraya kecil yang bakal diadakan atau bakal menjadi perebutan antara komponen PR, sama-samalah kita saksikan.

No comments: