CARI BAHAN

Tuesday, October 12, 2010

Barangan Aowa

Semalam, sewaktu pergi ke Giant Sandakan untuk menghantar dapur induction yang rosak untuk diservis, para jurujual itu memujukku untuk mendapatkan kad VIP. Seperti biasa, dengan kesungguhan dan gaya terkejut mereka mengatakan saya adalah orang beruntung kerana saya adalah orang ke-8 darpada 10 orang yang ditawarkan sebagai ahli VIP melalui redeem mata terkumpul. Panjang cerita jurujual itu sebelum masuk ke topik sebenar. Dipendekkan cerita, untuk menjadi ahli VIP, aku perlu membeli satu barangannya. Aku memang tak berminat untuk membeli tambah. Tujuanku hanya untuk memperbaiki dapur induction yang rosak itu.

Dia menawarkan kepada satu alat pepbersih udara dalam bilik yang harganya sekitar RM2690.00. Aku tak berminat. Namun, setelah dia mengatakan dengan membeli satu barangan tersebut, aku akan mendapat 3 barangan tambahan yang lain, aku mula merasa tertarik. 3 barangan lain itu ialah dapur induction keluaran terbaru yang hanya menggunakan teknologi touchscreen, satu set hi-fi dan player, serta satu rice cooker automatik pelbagai guna. 

Akhirnya aku memutuskan untuk menerima tawarannya. Lagipun pembelian adalah secara 0-interest selama 24 bulan dengan bayaran ansuran bulanan. Aku tidak berminat dengan alat pepbersih udara kamar itu lalu aku minta tukar dengan sebuah micro-wave yang menggunakan teknologi baru. Agak istemewa, jika cawan pelastik di masukkan ke dalamnya, air mendidih tetapi cawan plastik tidak hangus. Harganya ialah RM2988.00.

Maka, aku pun membeli mocrowave tersebut dan mendapat sebuah dapur induction touch screen, rice-cooker pelbagai guna dan set hi-fi dan recievernya. 

Bayaran bulanan adalah RM120.00 secara 0-interst. Aku tak mahu fikir sangat untung ruginya. Biarlah...Tapi aku rasa aku tak rugi.


No comments: