CARI BAHAN

Sunday, November 11, 2012

Nasharuddin meluncur laju tinggalkan Jama'ah.

Saya tidak suka dengan Nasharuddin Mat Isa. Dia rasanya dirinya betul. Manakan betul kalau kata-katanya menyalahi pemimpin jama'ah. Dia seorang menyalak sedangkan  para pemimpin jamaah menunjukkan kematangan berpolitik. Dia membiarkan dirinya jadi tunggangan. Patutnya, dia ambil nasihat Ust Tuan Ibrahim Tuan Man supaya jangan halakan senapang kepada rakan dalam Pakatan tetapi halakan senapang kepada musuh. Kelihatannya Nasharuddin Mat Isa itu sudah tidak tahu lagi siapa musuhnya. 

Demikianlah orang yang terlepas ikatannya daripada jama'ah.

Dia suruh Nurul Izzah bertaubat. Sungguh suci dia hingga nampak dosa orang lain. Hanya bergantung kepada berita media fasiq, dia mempercayai laporan mengatakan Nurul Izzah menyatakan kemurtadan orang Melayu diberikan kebebasan. Bahasa Nasharuddin seirama dengan UMNO. Ludahnya sudah bersambung dengan lidah UMNO.

Sudah tidak ada lagi jalan kembali buat Nasharuddin. Selepas muktamar PAS hujung minggu ini, aku berharap Nasharauddin tersingkir terus daripada PAS. USah juga diberi tempat dalam Majlis Syura Ulama. Orang sepertinya tidak menghadam ilmu politik Islam. Orang sepertinya mudah jadi tunggangan musuh. Sudah berapa kali diberi nasihat, tapi masih dunggu dan tak faham. Sudah berapa kali para pemimpin utama dalam PAS bertasamuh dan berlapang dada dengan celupar lidahnya yang melambang rendah akhlaknya. Tetapi, memang jenis orang yang tak pandai berterima kasih begitu. Orang yang sudah hilang cinta hidup berjemah dan berperjuangan.

Pada perasaannya, dia punya pendapat tepat. Tidak perlu lagi disyurakan apa yang difikirkannya. Sudah dijangkiti racun UG, demikianlah. Sungguh maha besar Allah SWT. Dia memegang hati manusia. Para pejuang ditapisnya. Nampaknya macam kejam dan tak bertimbangrasa. Tapi, Allah maha hebat. Dia maha mengetahui.

Ahli-ahli PAS...berlepas dirilah dari manusia bernama Nasharuddin Mat Isa. Biarlah dia jalan sendirian. Kalau mahu ikutnya, biarkan mereka yang dari JATI dan PERKASA yang mengikutnya. Duduklah bersamanya dan binalah taifah harapan kalian.

" Layang-layang telah terlepas talinya!".

No comments: