CARI BAHAN

Sunday, April 14, 2013

Rasa Terima kasih

“Saya sudah buat keputusan tidak akan bertanding lagi. Cuma nak tolong Umno dan Barisan Nasional (BN) sebab rasa terima kasih kepada parti yang melantik saya sebagai Perdana Menteri Malaysia keempat."

Demikian kata Dr. Mahathir Muhammad ketika ditanya mengenai desas desus mengatakan beliau akan bertanding di Putrajaya melawan Hussam Musa.  Merasa terhutang budi kepada Bn kerana melantiknya jadi Perdana Menteri keempat. Apa maknyanya? Kenapa perlu berterimakasih kerana dilantik jadi Perdana Menteri. Apa yang didapatya dengan jadi Perdana Menteri?

Kita pun tahu apa yang didapatnya dengan jadi Perdana Menteri selama lebih 20 tahun. Memang pun wajar beliau berasa terhutang budi dengan UMNO secara khusus dan BN secara umumnya. Segala kemewahan dan kekayaan yang diperolehi hari ini adalah hasil daripada jasa BN kepadanya. Anak-anaknya yang menguasai perniagaan Sam Miguel, Petronas dan beberapa syarikat lain adalah anugerah daripada BN.

Itulah yang menyebabkan kenapa beliau perlu berasa berterima kasih kepada BN.

Kalau sepatutnya, jadi Perdana Menteri perlu diterimakasihkan. Bukan Perdana Menteri berasa berterimakasih kerana jadi Perdana Menteri. Apa lagi kalau bukan sebab faedah yang diperolehi?

No comments: