CARI BAHAN

Saturday, April 06, 2013

Lidah berbisa setelah hati berubah

Seketika, aku termenung hairan.Kenapa setiap orang yang berubah pendirian daripada menyokong Pakatan Rakyat dan tokoh-tokohnya kepada menyokong UMNO-BN dan tokoh-tokohnya mula sarat dengan percakapan yang meragukan.

Hasan Ali, setelah dipecat menyatakan dia mempunyai "research" bahawa DAP berusaha menjadikan Malaysia Negara Kristian. Sebagaimana lagak bahasa yang sering digunakan sewaktu program motivasi, beliau secara bombastik membayangkan betapa bobroknya Pakatan Rakyat. Feel yang serupa terpamer pada watak dan perkataan Zulkifli Nordin, Ibrahim Ali, Datuk Zaharin dan Nalla. Mereka, kononnya menyimpan dalil khususnya dalam hal kebejatan akhlak Anwar Ibrahim. Namun, sampai kini dalil saheh tersebut tidak pernah dibentangkan dengan cara meyakinkan.

Janji Hasan Ali untuk mendedahkan video mengenai usaha kristianisasi di Selangor, hingga kini tidak nampak. Mungkin dia pun sudah melupakan apa yang dijanjikan. Zulkifli Nordin, dengan bahasa mengancam mengatakan kepada pihak yang mendedahkan video beliau mempersendakan sembahan orang Hindu, bahawa jangan main-main dengannya. Kelak dia mendedahkan rahsia yang akan menyebabkan pemimpin pembangkang tidak sanggup lagi menunjuk muka di tengah masyarakat.

Bunyinya hebat sekali. Tetapi, ia tidak lebih dari paluan gong yang isinya "nil".

Terbaru, Sidik Baba pula bercakap dengan nada yang serupa. Kononnya dia meninggalkan Anwar Ibrahim kerana ada kajian lengkap mengenai siapa Anwar Ibrahim dari segi moral. Ironinya, ketika Anwar dipecat dia menunjukkan sokongan dan kini pula berubah arah pusingan 360 darjah berganding dengan Dr. Mahathir. Dakwaan ada bukti lengkap itu hanya berdasarkan kajiannya. Kajiannya bukan boleh dipercayai secara mutlak. Apabila hati sudah dicelup, berbagai-bagai madah berhelah keluar.

Masa akan menentukan nasib semua manusia yang berputar itu. Anak cucu di belakang hari...ingat baik-baik nama-nama orang yang menconteng arang dimuka kebangkitan rakyat ini.

No comments: