CARI BAHAN

Wednesday, April 10, 2013

10 Minit

Padang ini aku punya
dulu hutan rimba belantara
aku tebas dengan mantera
dari dupa harta jelata

Di sini kita berpencak sayembara


dari pagi hingga senja
bersambung malam hingga dini
masa itu aku punya

10 minit sebelum subuh
kami berehat lelap mata
giliran gamu melatih jaguh.
segala peraturan telah kusepuh.
jangan ada yang ceroboh.

Agar dunia terbuka mata
aku juragan penguasa medan
adil saksama pada semua
tiada tara tanding umpama
dalam dunia akulah sahaja.

harta  rakyat aku punya
rakyat berharta aku yang jana
inilah masa membalas jasa
aku sahaja pasang bendera
aku sahaja menyebar propoganda
aku sahaja boleh dipercaya
aku sahaja moral mulia
aku sahaja betul agama
Aku disokong semua ulama
aku bijak tadbir negara
aku mati masuk syurga!

Adilku bukan untuk disoal
tidak mahu 10 minit
kuberikan lebih masa
10 saat cukup lama.



No comments: