CARI BAHAN

Saturday, May 19, 2012

Masa depan untuk kita!

Lambat bangat, ia akan mengalami kepupusan juga. Betapapun dihalang, kenyataan itu tetap akan berlaku. Generasi baru yang mendokong parti pemerintah sekarang ini semakin menipis. Orang cerdik pandai yang menyokong mereka juga semakin susut. Ramai anak penganut parti pemerintah dapat ditawan dan dijadikan pejuang kebangkitan Islam dan juga keadilan rakyat. Terlalu sedikit pula anak-anak pejuang Islam dan pejuang rakyat yang dapat dipengaruhi oleh parti penguasa.

Sebab itu, aku tidak peduli apa yang dikatakan orang tentang perjuangan parti Islam. Dalam mesyuarat sebuah jawatankuasa masjid, dibincangkan apakah wajar dibenarkan atau tidak, khatib dan penceramah pembangkang berdiri di membar masjid dan depan khalawak masjid menyampaikan khutbah dan ceramah. Keputusan yang dibuat adalah untuk mengawal kemasukkan orang-orang yang berfahaman membangkang pemerintah daripada berkhutbah dan berkuliah di masjid

Aku tidak risau sangat tentang itu. Semangnya orang yang cerdik di mana-manapun di Malaysian ini berada dalam parti Islam. Mana ada orang UMNO yang mampu berkuliah. Sedikit amat yang berani berkhutbah jumuat sekalipun.

Kita ada masa depan sedangkan mereka bermsa depan muram durja!

No comments: