CARI BAHAN

Wednesday, November 10, 2010

Perihal banjir di Kedah dan kedatangan pemimpin

MB Kedah dilaporkan menempelak Tan Sri Muhyiddin Yasin yang hanya datang ke Kedah selepas seminggu banjir. Air sudah surut baru nampak batang hidung. datang pula disambut dengan bendera BN di Stadium yang diluluskan penggunannya oleh kerajaan negeri. Datuk Sharizat Abdul Jalil pula datang ke Tunjang, dan mendakwa kerajaan negeri Kedah lembab bertindak. Tunjang tiada pun banjir. Inilah dua contoh pemimpin UMNO-BN yang cuba mengintai peluang untuk condemn kerajaan negeri Kedah yang dipimpin oleh PAS. 

Aku menulis sebelum ini bahawa mereka yang datang pada saat banjir telah mula surut untuk bukannya ikhlas dalam membantu rakyat. Mereka sedang mencari keuntungan politik untuk merampas balik negeri Kedah. Hati yang sakit dan dendam kesumat mereka belum cukup sembuh untuk membantu rakyat Kedah yang sedang ditimpa musibah banjir.

Aku berharap kerajaan Kedah akan selama ditadbir oleh kerajaan yang memerintah sekarang. Biarlah pemimpin yang sedang menggelinjang kepanasan itu terus menggelinjang. Akhirnya mati kejang seperti cacing di bawah terik matahari.

No comments: