CARI BAHAN

Sunday, January 16, 2011

Mengemaskini blog sekolah

Seharian ini aku duduk di depan komputer. Cuma lepas solat Subuh di masjid, aku sempat ke Pasar sekejap, beli ikan. Lepas itu, aku balik dan terus duduk depan komputer. Aku mengubah template blog sekolahku dengan template yang baru. Template tersebut sama juga dengan template blogku, PERENUNGLANGIT. Template lama dulu membuatkan aku malas dan tidak bermotivasi untuk melakukan posting.

Kerja-kerja mengubah tempalate memerlukan ketelitian dan perhatian yang tinggi. Ia melibatkan memahami bahasa kod-kod yang terdapat dalam 'body' sesebuah blog. Tidak ramai yang menguasainya dan tidak ramai yang menaruh minat mengenainya.

Dewasa ini, ramai yang main internet adalah kerana hendak berfacebook. Khabar anginnya, bulan Mac nanti Facebook akan ditutup. Kedengaran juga keluh kesah daripada penagihnya. Facebook telah menjadi sebahagian daripada hidup mereka.

Ramai yang terlibat dalam membangunkan blog sekolah adalah kalangan guru agama. Itu yang aku sedari ketika meneroka blog-blog pelbagai sekolah.

No comments: