CARI BAHAN

Saturday, January 15, 2011

Kiriman terlewat

Amat keletihan, aku tidur sejam sebelum masuk asar. Rupanya tidurku melanjut sehingga asar hampir sirna. Aku tidak terbangun sewaktu solat asar didirikan berjemaah di masjid berhampiran. Kukira, malaikat pembawa pahala solat berjemaah tertanya-tanya mana solat si fulan yang bernama Kamaruddin, tiada di asar ini. Apakan  daya, sang malaikat menjalankan tugas menghantar pahala solat jemaah asar itu miski tertanya-tanya mana kepilan aku bersama. 

Tiba-tiba aku tersedar dari tidurku. Aku teringat bahawa solat asarku belum didirikan. Tidak pernah selewat ini aku menunaikan asar sebelumnya. Hanya ada setengah jam lagi untuk masuk maghrib. Kiriman orang ramai telah di bawa kepada Allah. Kirimanku belum juga dibawa. 

Terima kasih sang malaikat pembawa pahala amal. Mudahan kiriman lewatku ini sampai kepada Allah SWT.

No comments: