CARI BAHAN

Thursday, October 04, 2012

TV yang menggubar budaya seks songsang.

Mutakhir ini, isu LGBT banyak sekali berkisar dalam paparan media massa kerajaan. Laporan-laporan mengenai kewujudan aktiviti LGBT dan gerakan mempromosikannya terpampang dalam media-media tersebut. Isu ini menjadi rancak dan menarik minat pihak media kerajaan tersebut pada satu masa dulu kerana kebetulan ketika itu dunia politik tanah air sedang dirancakkan dengan dakwaan liwat ke atas DS Anwar Ibrahim. Sebanyak dua kali tuduhan tersebut telah ditempelkan ke atas DS Anwar Ibrahim, namun kedua-duanya gagal membuktikannya bersalah. 

Terakhir hingga setakat ini, ialah gagal seorang anak muda bernama Saiful Bukhari Azlan membuktikan yang dirinya benar-benar diliwat oleh DS Anwar Ibrahim. Isu liwat yang dituduhkan ke atas DS Anwar Ibrahim ini telah menjemput pelbagai polimik termasuk polimik hukum. Masyarakat Malaysia dialimkan dengan isu tersebut terhadap hukum-hakam hudud Islam termasuk jenayah qazaf dan kesaksian Islam. Sekali fikir, ia merupakan satu rahmat Allah buat pejuang Islam untuk menambahkan lagi ramuan buat rakyat Malaysia agar lebih memahami lagi perundangan Islam.

Selama lebih 12 tahun TV dan media perdana tunggangan kerajaan memainkan isu DS Anwar Ibrahim untuk mematikan karektor politiknya, namun, ternyata ia gagal. Hari ini, kekuatan politik DS Anwar Ibrahim nampaknya tetap marak dan rakyat sedang berbicara mengenai PR rakyat yang dipimpinnya akan menguasai Puterajaya. TV kerajaan seolah-olah sudah mencapai makam sasau apabila semua isu yang dimanipulasikan tidak menjadi ramuan berguna buat menyekat kemaraan DS Anwar Ibrahim dan rakan Pakatan Rakyat.

Media TV yang dulunya asyik memproklamasikan DS Anwar Ibrahim sebagai peliwat, kini mengulang tayang lagi isu yang sama dengan nama yang telah diinovasikan sebagai LGBT. Pada mulanya isu LGBT menarik minat pihak media TV kerana ia masih lagi panah yang dulunya pernah ditujukan kepada DS Anwar Ibrahim. Keghairahan TV Kerajaan tersebut adalah lantaran kerana ia masih merupakan serampang dua mata untuk menimbulkan kebencian rakyat kepada individu bernama ANwar Ibrahim.

Dua tiga malam ini TV3 khasnya dengan nada cemas memaparkan perkembangan penkid yang semakin berani mempamerkan kecurangan aktiviti itu di depan khalayak. Namun, apa yang dilaporkan TV3 tersebut sukar untuk diterjemahkan sebagai laporan ikhlas pihak yang bimbang pertumbuhan budaya songsang itu. Di sebalik telunjuk lurus laporan TV3 tersebut, masih besar kemungkinan kelingkingnya berkait muslihat untuk mengaitkannya dengan DS Anwar Ibrahim. 

TV3 adalah media yang penuh dengan kefasikan. Bagaimana mungkin untuk mempercayai bahawa ia menyampaikan misi dakwah menyedarkan masyarakat terhadap kesongsangan budaya penkid?

Dari satu aspek yang lain, apa yang terjadi hari adalah akibat dari kelancangan masa lalu. Sebuah negara yang galak memproklamirkan sek songsang satu masa lalu telah benar-benar diuji Allah dengan kemunculan terang-terangan pengamal seks songsang yang kian membiak. Mengapa Malaysia yang berdepan dengan pertumbuhan budaya songsang ini? Kita tidak dengar perkara ini marak meriah di negara-negara jiran nusantara kita dan juga dunia lain.

TV3 dengan sengaja membawa corak pemberitaan yang berakibat menggalakkan masyarakat meniru amalan penkid!

No comments: