CARI BAHAN

Sunday, October 14, 2012

Nasib pengkhianat

Tidak semena-mena, Hasan Ali yang telah ditalak oleh PAS menggesa agar TG Nik Aziz menyerahkan jawatan Mursyidul Am kepada Dr. Haron Din.  Alasannya ialah kerana akar umbi sudah rimas dengan TG Nik Aziz. Demi masa depan PAS, jawatan Mursyidul Am Pas harus diserahkan kepada Dr. Haron Din. Gesaan Hasan Ali itu memang melucukan, malah menjelekkan. Bagaimana seorang yang telah ditalak masih lagi terkenang-kenang parti yang mentalakkannya dan mencadangkan jalan menyelamatkan masa depan parti itu?

Akar umbi PAS mana yang dirujuk? Umum akar umbi PAS mendokongb TG Nik Aziz sebagai mursyidul Am Pas. Hampir tidak kedengaran akar umbi PAS yang menolak kepimpinan TG Nik Aziz. Dakwaan Hasan Ali itu memang sasau dan buta hati. Barangkali rasa dengki terhadap sanjungan tinggi warga PAS terhadap TG Nik Aziz menyebabkan Hasan Ali habis ikhtiar sehingga menerbitkan cadangan bidih seperti itu.

Dalam PAS tidak ada lagi yang memandang mulia kepada Hasan Ali. Rata-rata sudah mengenepikannya dan sebahagian besar tidak lagi sudi menerimanya sekalipun dia bertaubat dan mahu kembali kepada perjuangan Islam. Jenayahnya besar dan tangannya serta lidahnya bersalut najis khianat.

Hasan Ali sedang meniti hari-hari kelam penuh resah gelisah.

No comments: