CARI BAHAN

Friday, October 12, 2012

Negara Kristian

Isu yang cuba dimainkan, DAP mahu tubuhkan negara Kristian di Malaysia. Seingatku, isu ini mula dimainkan oleh kalangan yang kecewa akibat kehilangan kuasa di Selangor. Lalu, Isu ini ditarikan lagi oleh Nasha, bekas pemimpin no. 2 PAS yang tidak berbudi. Dulu semasa dalam saf tertinggi kepipmpinan PAS, ucapannya berapi-rapi menjunjung perjuangan, tetapi kini menjadi parti sebagai "pumping bag".

Aku hanya ingi sebutkan beberapa perkara alam hal menubuhkan negara kristian ini iaitu:

1) Apakah sekarang ini Malaysia negara Islam. Ada sesiapa berani mengesahkan dengan dalil-dali syarak yang kuat mengatakan Malaysia negara Islam. Kalau memang Malaysia negara Islam, memang tidak bolehlah tukar jadi negara Kristian. Namun, negara Kristian lebih baik daripada negara Majusi.

2) DAP itu besar mana? Berapa jumlah prlimen yang dipegangnya?  Paling banyak sekalikah? Apakah kalau PR menang, DAP duduk di aats sekali dan menentukan segala-galanya? Bodoh amat untuk mengatakan DAP boleh buat sesuka hati kalau PR menang. 

3) Kenapa marah sangat DAP tetapi tidak menghalakan kemarahan yang sama kepada MCA. Padahal kedua-duanya Cina. Mungkin dikatakan DAP Cina Kristian sedangkan MCA bukan. Habis, MCA itu Cina apa? Budha? Antara Budha dan Kristian mana lebih baik? Susah nak faham? Baik, antara Kristian dan Majusi mana orang Islam sokong? Tak tahu? Baca surah Ar-Rum.

4) Orang Kristian berdoa agar Malaysia jadi negara Kristian? Salahkah berdoa? Bagus ba berdoa? Kenapa orang Islam tak lawan berdoa pulak? Kenapa asyik marah orang lain buat baik sedangkan diri tak mahu buat baik. Rasa-rasanya Allah akan makbul ke doa agar Malaysia jadi negara Kristian?

Ada akal kah?

No comments: