CARI BAHAN

Friday, October 12, 2012

Janji dan masjid baru.

Boleh aja cerita apa sahaja kalau sudah dekat pilihanraya ni. Orang yang berakal boleh menilainya. Mengapa selama bertahun tidak timbul soal bina masjid? Berapa banyak masjid yang dibina dengan kekuasaan yang dipinjamkan Tuhan? Dulu, masa PBS perintah Sabah, banyak sekali gereja dibina. lantas sepanjang perjalanan antara Sandakan-KK boleh dilihat adanya gereja sepanjang jalan. Sekarang, perkara itu jadi modal politik untuk menanamkan rasa takut rakyat terhadap PBS. Kalau PBS buat gereja, itu memang wajar. Tapi, kalau UMNO tidak buat masjid, itu apa maknanya?

UMNO tidak serancak PBS yang mengambil kesempatan tempoh pendek kekuasaannya untuk perbanyakkan gereja. Membina sebuah masjid amat sukar sekali. Sebahagian masjid yang terbina di Sabah ini adalah dari kudrat rakyat. UMNO camputangan di belakang hari kemudiannya. Tumpang nama.

Sekarang bercerita mengenai pengorbanan bina masjid. Masa musim pilihanraya cerita jasa UMNO buat masjid timbul. Kalau sesiapa mahu masjid, sekarang UMNO tunjukkan kesungguhan. 

Sungguh aku tidak percaya janji nak buat masjid itu...

No comments: