CARI BAHAN

Thursday, September 22, 2011

Putar alam

Tun Dr. Mahathir kembali bercanda di pentas politik melalui kenyataan-kenyataannya. Kalau masih terbayang dalam ingatan kita, sebelum Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan dengan terpaksa, demikianlah feel dan kelakuan Tun Dr. Mahathir. Beliau yang telah meletakkan jawatan sebagai perdana menteri banyak mencampuri urusan Perdana Menteri penggantinya. Seolah-olah, beliau tidak berkeyakinan dengan kemampuan perdana menteri selepasnya.

Mungkin, pada rasa riaknya, dialah perdana menteri terhebat. Malaysia tidak dapat ditadbir urus dengan baik jika dia tidak melibatkan diri. Sebab itu dia menyerang Abdullah Ahmad Badawi. Dan kini, dia memandai pula dalam pentadbiran DS Najib.

Dia mahu dirinya terus menjadi ikon.  Padahal, kemeluatan sebahagian rakyat kepadanya tidak berkurang. Malah, dengan kelancangannya, bertambahlah jumlah yang meluat kepadanya.
Terbaru, dia memberi respons tentang hudud kerajaan negeri Kelantan yang pernah dibantahnya dengan surat amaran semasa pemerintahannya. Kini, dia mencabar kerajaan Kelantan melaksanakannya kerana dia tidak membantah lagi. Katanya, DS Najib yang berkuasa sebagaimana dia pernah berkuasa.


No comments: