CARI BAHAN

Monday, February 21, 2011

Kaca mata biru

“Bagi PAS, Melayu perlu diutamakan dalam agenda dakwah pada hari ini kerana mereka merupakan bangsa yang terdahulu menerima Islam di Tanah Melayu ini", demikian TG Abdul Nik Aziz berucap dalam Konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa di Auditorium Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA). 

Media pro kerajaan melaporkan bahawa TG Nik Abdul Aziz telah mengubah nada mengenai perjuangan untuk bangsa Melayu dengan mengatakan:

"Bagi Pas, orang Melayu perlu diutamakan dalam perjuangan kerana ia adalah kaum terdahulu,"

UMNO menuduh perubahan nada TG Nik Abd Aziz ini adalah kerana merasakan sokongan Melayu kepada Pas merosot sejak akhir-akhir ini.Semalam para pemimpin UMNO menenpelak habis TG Nik Abd Aziz ata apa yang dikatakan perubahan sikap tersebut.Dahulu menentang perjuangan bangsa, kini menyokong pula.

Sebenarnya, dalam menilai perjuangan untuk bangsa ini, UMNO dan Pas mempunyai kacamata yang berbeza. UMNO pakai kaca mata warna biru sednagkan PAS pakai kaca mata warna hijau. Bila melihat alam semesta yang berwarna hijau, UMNO nampak daun kayu dan rumput rampainya bewarna biru semua. Sedangkan PAS nampak warna hijau juga. 
 

Isu terbaru ini menampakkan kepada kita bagaimana tembelang busuk media kerajaan itu pecah. Aku tak pernah percaya padanya.

No comments: