CARI BAHAN

Sunday, February 20, 2011

Doa buat rakyat Libya

Teruslah berjuang wahai rakyat Libya yang sedang keluar ke jalan-jalan raya untuk menumbangkan diktator Muammar Ghadafi. Sesungguhnya dia telah melwati batas. Sehingga kini, sudah lebih 80 rakyatnya yang bengkit menentangnya itu dibunuh. Saatnya kemenangan pasti akan tiba. Tidak ada seorang penguasa yang dapat menahan api kemarahan rakyat. Jadikan hari kemaharan kalian sebagai api yang membakar keangkuhan Muammar Ghadafi. 

Rakyat Tunisia dan Mesir telah berhasil dan sedang memungut hasilnya. Kalian bila lagi. Hanya sedikit perjuangan dengan hati yang teguh diperlukan untuk mengotakan hasrat anda. Darah yang tumpah adalah pengorbanan. Anggaplah kemtian itu sebagai korban perjuangan. Tiada perjuangan tanpa korban. Mati, sama ada di katil atau medan juang pasti akan tiba. 

Pilih sama ada untuk hidup tanpa berbuat apa-apa atau mati kerana melakukan sesuatu. Mati kerana melakukan sesuatu lebih mulia daripada hidup tidak berbuat apa-apa. Sekali melangkah, jangan undur. Muammar Ghadafi perlu ditumbangkan. Biarlah celaan mereka yang mencela. Sang pencela itu berlagak suci sedangkan selama ini mereka tinggal dalam kehinaan dikuasai diktator. Mereka juga kelak akan menikmati hasil perjuangan kalian sebagaimana kalian nikmati (merujuk kepada celaan sesetengah ulama yang mengaku salafi terhadap perjuangan rakyat Tunisia dan Mesir)

Hari-hari kemenangan telah dekat. Bersabar dan istiqamahlah!

No comments: