CARI BAHAN

Friday, July 29, 2011

Bukan cendikiawan di mataku.

Maafkan aku...
Sebut nama Uthmam el-Muhammadi
Aku tidak menyukainya
Dia bukan agaman yang kupetik ilmunya
Sayang sekali
ABIM menjadikan dia ahli syura
Aku ada pengalaman tentangnya
sewaktu di UM dulu
Dia seorang panel forum
yang kuat membela kerajaan UMNO
di pentas yang sama dengan TG Hj.Hadi
Lantaran panas telinga dengan hujah TG. Hj.Hadi,
Dia cabut dari pentas
Dia bukan jaguan ilmu
Seorang sahabat ABIM
pernah berkata
dia ulama yang hebat Bahasa Inggeris
Aku tidak nampak hebatnya
hanya pendapat ortodok
penuh defensif
tidak realistik dengan dunia kini.
Sering berkata:
"Ini rantau ahli sunnah waljama'ah bermazhab Syafie".

Ku ingin katakan kepadanya...
Siapa melantikmu jadi sultan di rantau ini?
Rantau ini milik siapa?
Allah akan mewariskan bumi
kepada hambanya yang beriman.

Aku tidak berghairah
mendengar kalamnya

Dia mendokong kerajaan UMNO sebagai kerajaan Ahli sunnah Wal jama'ah.
Kasihan....mujur aku tidak belajar di ISTAC menyambung master
sewaktu para fellownya datang ke kuliah kami
menawarkan peluang untuk menyambung di sana.
Kalau tidak....bergurulah aku dengannya....
jadilah aku seperti murid tegarnya...Yusri
Yang senada seirama dengannya....

Aku aliran lain....
Bukan Wahabi...sekalipun seribu kali katamu aku Wahabi.

No comments: