CARI BAHAN

Thursday, May 17, 2018

Nasib DS Najib.

Bekas Perdana Menteri, DS Najib Tun Abdul Razak mengalami nasub yang malang. Dari puncak kuasa, jatuh terjerembab. Kawan-kawan setianya entah ke mana. Makin hari hari, lingkungannya makin suram. Setelah perletakkan jawatannya sebagai Presiden UMNO, Pengerusi BN dan hilangnya jawatan Perdana Menteri, beliau menghadapi siasatan pihak polis. Berita-berita sehari dua ini memaparkan situasi DS Najib yang berdepan dengan siasatan pihak polis. 

Waktu saya menulis catatan ini, Astro Awani sedang bersiaran mengenai keadaan di rumah DS Najib yang sedang sibuk dengan kereta-kereta polis yang sedaqng mengepung rumah DS Najib. Mereka dikatakan sedang membuat penggeledahan mencari bahan-bahan kes 1MDB.

Tidak ada apa yang dapat dikatakan lagi selain merenung peristiwa ini.  Inilah hukum dunia. Yang pernah berkuasa jangan seronak. Ada masa roda berpusing, mereka baqkal jatuh. Itulah yang sedang dialami oleh DS Najib. Anwar Ibrahim yang terpenjara sudah keluar kelmarin dan kini beraksi kembali serta mendapat penghargaan rakyat. Namanya dibersihkan daripada tuduhan kes oleh Lembaga Pengampunan. Kisahnya mirip kisah Yusuf A.s.

DS. Najib berdepan dengan kemungkinan disumbat ke dalam penjara. Aduss...kasihan nasib seornag insan. Siapa menyemai badai, maka taufanlah yang akan dituai.

No comments: