CARI BAHAN

Monday, November 21, 2011

Jangan mensucikan diri sendiri!

Mungkin dalam banyak keadaan, kerana selalu melemparkan kesalahan kepada kerajaan UMNO-BN atas segala masalah yang dihadapi, maka sikap tersebut terbawa-bawa dalam perlbagai perkara lain.

Kita meraa hairan, mengapa Exco Agama Negeri Selangor menuduh bible solar sebagai salah satu ancaman kepada akidah umat Islam yang telah sedia terancam kini. Kejadian murtad yang sering dihebohkan dewasa ini dicari sebabnya. Maka timbullah isu bible solar, kaedah teknologi canggih untuk menyebarkan kitab bible kepada umat Islam.

Ada beberapa perkara yang perlu ditimbullkan:-

1) Kalau orang kristian boleh menggunakan alat tersebut untuk menyebarkan bible, apakah pihak berkuasa Islam tidak mampu menggunakan alat yang sama atau alat yang lebih canggih untuk menyebarkan Islam

2) Hebat sangatkah penangan bible itu hingga boleh meruntuh akidah orang Islam yang membacanya. Kita berkeyakinan bahawa hanya Al-Quran sahaja yang mengandungi mukjizat bagi pembacanya. Maka, apakah kita merasakan bible itu seperti kita sihir yang memukau?

2) Mengapa kita asyik menyalahkan orang dalam semua masalah yang kita hadapi?

Allah telah kurniakan kita kuasa, maka gunakan kuasa tersebut untuk memantapkan akidah umat Islam, khususnya di Selangor. Tidak perlu asyik menuding jari kepada egenda kristian atas kemurtadan yang berlaku. 

Apakah wajar kita mahu puak kristian itu lakuna agenda? Naiflah jika kita mahu hanya kita yang bebas beragenda sedangkan mereka tidak boleh beragenda. Ini dunia beb...bukan syurga loka. 

No comments: