CARI BAHAN

Wednesday, September 05, 2018

Angan-angan Melampau Golongan LGBT

Kerajaan Pakatan Harapan diharap dapat membaca angan-angan melampau golongan pejuang LGBT. Mereka selalu mendakwa bahawa mereka penyumbang besar ke arah kemenangan PH. Sebab itu, mereka mengharapkan pulangannya. Mereka mahu apa yang mereka perjuangkan selama ini diberi tempat . Mereka mahu kehendak mereka dilayan. Namun, sepertimana biasa ragam saudara-saudara mereka di negara Barat, mereka melampau dalam angan-angan mereka.

Jika tindakan maupun kenyataan para pemimpin negara Malaysia Baru itu tidak memihak kepada mereka, mereka akan tulis dalam twitter atau media sosial lain, mencela menyindir dan memperlecehkan pemimpin tersebut. Mereka itu seperti budak hinggusan yang menangis jika kemahuan mereka tidak dituruti oleh ibu bapa mereka. Mereka rebahkan atas tanah sambil menendang-nendang kaki.

Buruk saangat perangai puak pejuang LGBT ini.  Mereka juga sangat perasan berbuat jasa. padahal. jika diukur jasa mereka, nil. 

Kerajaan baru diharap tidak melayan sangat kemahuan budak-budak degil dan nakal itu. Kemahuan rakyat terbanyak adalah keutamaan. Jika berlaku kes seperti sebatan psalah lesbiah di Terengganu itu, kerajaan jangan memihak kepada pengkritiknya dari kalangan pejuang LGBT. Puak-puak yang so "called moderate " juga perlu dapatkan maklumat yang secukupnya dulu sebelum bercakap yang condong kepada igauan puak LGBT.  Jangan terlalu idealis. Be realis. 

Ini negara Malaysia. Itu Negeri Terengganu. Negara ini ramai orang Melayu dan Islam. Orang Melayu seperti Siti Kasim atau Marina Mahathir tidak diterima oleh majoriti Melayu. Sejak ratusan tahun, orang Melayu pandang jelik wanita yang berambut perang warna dan tidak menunjukkan ciri wanita timur. Boleh tahan kalau wanita itu tidka nampak muslimah tapi nampak melayunya. Tapi kalau nampak macam kuda genit atau lembu matador...orang Melayu tidak suka bahkan benci.

Kerajaan baru perlu peka kehendak rakyat. Suara kaum pejuang LGBT adalah ibarat bunyi burung tukang menjelang tengah malam. Tidur sahaja dan lena hingga pagi. Esok pagi suara bising itu kan hilang. Percayalah.

No comments: