CARI BAHAN

Saturday, January 26, 2013

DHPP anugerah Allah

Kejayaan PAS menubuhkan Dewan Himpunan Penyokong Pas yang keahliannya adalah kaum bukan Islam adalah satu kebijakan politik yangsangat menakjubkan. Buang semangat keakuan membuta tuli yang meletakkan diri sentiasa benar, sejenak kita cuba menghayati apakah kita sudah bebas dari dipertanyakan Allah SWT di hari akhirat kelak. Jika dakwah politik Islam hanya berlegar di kalangan ummat Islam, apakah itu sudah memenuhi tuntutan tabligh yang menjadi misi perutusan nabi SAW.

Vincent Lee, Naib Pengerusi DHPP


Mengenali dan mendengar butir bicara, semangat dan kefahaman Vincent Lee, Naib Pengerusi DHPP Pusat dalam kesempatan lawatannya ke Sandakan, aku merasa sungguh terharu. Allah telah membuka pintu hatinya untuk berjuang dalam wadah politik Islam sekalipun dia bukanlah orang Islam. Kefahamannya tentang misi perjuangan PAS mengatasi ramai kalangan penganut Islam sendiri.

Sebenarnya, inilah kejaiban yang diciptakan Allah SWT. Orang Cina tidak memilih MCA atau DAP untuk berjuang merubah masyarakat. Orang India pula tidak memilih MIC atau PPP untuk berjuang. Demikian beberapa kaum lain seperti Siam, Sikh dan lain-lain yang berada dalam DHPP. Jumlah ahli DHPP sebagaimana yang disebutkan oleh Sdr. Vincent Lee, sudah mencapai 30 ribu orang. Di beberapa tempat, pelarian politik DAP dan PKR yang bukan Islam menyertai PAS melalui DHPP.

Pemimpin DHPP boleh berbincang soal Islam secara terbuka. Tanpa perasangka dan penuh logika berdasarkan pengetahuan, ilmu dan hujjah. Inilah ciri-ciri kemenangan perjuangan Islam menangkis terjahan taghut akhir zaman.

Keadilan untuk semua rakyat perlu ditegakkan. Pada saatnya, orang akan melihat Islam menjadi pelindung. Para pejuang Islam akan jadi manusia paling boleh dipercayai untuk menggalas amanah kepimpinan.

No comments: