CARI BAHAN

Saturday, August 11, 2012

Terkuras upaya

Ada seorang tokoh kecil UMNO di sini yang ghairah menebarkan apa yang ditelannya dari racun politik yang diperolehi daripada seorang murtad politik asal di Semenanjung. Kononnya, DAP adalah ancaman kepada Perlembagaan Malaysia, Bangsa Melayu, Islam dan raja-raja.  Jika PR dapat memerintah Malaysia, agenda DAP akan ditegakkan di Malaysia. Dengan semberono, diugut bahawa azan di masjid tidak lagi dapat dilaungkan, sistem raja berpelembagaan akan dimansuhkan, Kristian akan menjadi agama rasmi dan pelbagai lagi. Apa yang diungkapkan oleh tokoh kecil politik tersebut adalah lambang hirup jilat najis politik tanpa mahu menggunakan akal waras.

Cerita-cerita fitnah yang entah dipetik dari mana disebarkan dengan mengatakan TG. Nik Aziz, Mohd Sabu dan pimpinan PAS yang lain mengiakan apa sahaja DAP katakan. Tuduhnya, sewaktu pilihanraya kecil Sarawak, Mat Sabu berkata dia lebih rela makan babi bersama DAP berbanding makan ayam bersama UMNO. Para pengikut PAS bertakbir mengiakan kalam Mohd Sabu.

Barangkali, tokoh kecil UMNO yang terpinggir itu merasakan agama Islam panutannya lebih baik daripada pemimpin PAS. Dia yang belum tentu fasih baca Quran, dan kalaupun fasih, tak faham pebenda yang dibacanya, mahu merasakan agama ISlam TG Nik Aziz ditahap sehina itu. Apalah nak jadi dengan UMNO. Benar-benar desperado.

Saat kalau sudah terhempas kuras, aku mahu lihat bagaimana pula butir bicara kalian!

No comments: