CARI BAHAN

Monday, August 27, 2012

Hal-hal lain

Majlis Syura Ulama Pas akan menyentuh isu Ust. Nasharuddin Mat Isa  dalam segmen hal-hal lain bila bermesyuarat. Demikiannya yang dikatakan oleh setiausahanya, Ust Nik Zawawi Salleh.  Isu Ustaz Nasharuddin Mat Isa, bekas Timbalan Presiden Pas itu akhir-akhir ini bertiup kencang berikutan cadangannya supaya Pas mengkaji kedudukan dalam Pakatan Rakyat dan beberapa isu lain berkaitannya. Banyak pihak dalam Pas melihat Nasharuddin Mat Isa itu bakal mengikuti langkah Datuk Hasan Ali yang sebelum ini telah membuat kenyataan-kenyataan terbuka merosakan keputusan muktamar Pas.

Membincangkan isu berkaitan Ustaz Nasha itu dalam hal-hal lain memberi gambaran bahawa isu ustaz Nasha tersebut adalah hal sampingan yang tidak penting. Itu hal sepele yang dibincangkan sepintas lalu dan tidak perlu diberi penekanan. Ia sekaligus memberi gambaran bahawa individu bernama Nasharuddin Mat Isa tersebut bukan lagi orang kibar dalam Pas yang perlu dibahaskan gedebang gedebung sebagaimana diharapkan oleh musuh-musuh terutama dalam parti lawan, UMNO.

Kalau seorang bekas pemimpin pun, jika sudah memperlihatkan watak khianat kepada semangat setiakawan yang diputuskan secara jama'i, maka jadilah dia seperti melukut tepian gantang. Memang tidak pernah untung orang yang muzabzab dengan perjuangan. Keegoan diri tidak akan bawa ke mana. Miski sebelumnya pernah jadi orang besar dan disandarkan harapan ahli.

Lihat sahaja apa yang Hasan Ali buat sekarang dalam mengisi masa terluangnya!

No comments: