CARI BAHAN

Tuesday, January 31, 2012

Mahasiswa bebal.

Isu penggantungan 5 orang mahasiswa KUIN di bawah AUKU menimbulkan pelbagai reaksi. Ada reaksi melampau dalam mentazkiah perjuangan mahasiswa sehingga mengecam Ust. Azizan selaku MB negeri Kedah secara melampau. Hatta, ada yang mencabar beliau masuk BN. 

Kes tersebut sepatutnya dapat diselesaikan dengan baik jika para mahasiswa tersebut membuat rayuan. Namun, mereka memilih jalan untuk berkonfrontasi terus apabila  membawa kes ke Mahkamah. Kini, tunggu keputusan mahkamah. Demikian balas Ust Azizan.

Mahasiswa bukan budak yang pandai semua. Ada kalangan mahasiswa itu otak udang dan dunggu. Sesetengah pihak sanjung perjuangan mahasiswa habis-habisan. Kekadang, mahasiswa dimalaikatkan. Apapun yang mereka buat, kesalahan tiada di pihak mereka.

Mahasiswa pun kekadang jadi budak nakal. Ada yang lagak gangster.  Mahasiswa begini buat apa disanjung. Tidak guna dibela. Kita menghargai perjuangan mahasiswa untuk membela rakyat. Namun, kita tidak perlu menghabiskan air liur sekalipun untuk bela mahasiswa bebal. 

Dalam Isu KUIN, mahasiswa yang telibat itu bukan cerdik. Malah, mereka sudah jadi tunggangan.

No comments: