CARI BAHAN

Wednesday, January 18, 2012

Igau Hasan Ali

Akhirnya Pas memutuskan untuk mengetengahkan Dr. Ahmad Yunus Hairi sebagai exco agama yang baru menggantikan Hasan Ali yang disingkirkan. Ini memperlihatkan bahawa Pas tidak hairan dengan kehilangan Hasan Ali. Bukan hasan Ali seorang sahaja yang layak. Mencari seorang manusia untuk mengisi jawatan penting bukannya susah. Apa yang susah ialah hati Hasan Ali sahaja.

Khabarnya, Hasan Ali tidak puas hati di atas penggugurannya daripada jawatan Exco. Dia menyifatkan dirinya masih ahli Pas sekalipun pemecatan telah dibuat ke atasnya. Dengan susah payah, dia bergantung dengan tempoh sebulan peluangnya membuat rayuan untuk menjustifikasikan kelayakannya untuk terus berada pada jawatan Exco. Sekali fikir, nampak apa yang Hasan Ali mahu. Dia mahu jawatan Exco tersebut tanpa rasa malu.

Sebenarnya, Hasan Ali sudah expired. Itu yang perlu dia fahami. Telajak perahu mungkin boleh undur. Telajak kata, demikianlah bahananya. Selepas ini, mengingaulah wahai Hasan Ali dalam separa tidurmu bahawa dirimu masih ahli Pas.

No comments: