CARI BAHAN

Monday, January 16, 2012

Parasit

Macam-macam Hasan Ali ulas tentang Pas. Mula dulu dia kata Pas sudah tidak perjuangkan Negara Islam. Kemudian, dia dakwa Pas jadi tungangan DAP. Kemudian, dia kata pula marah Anwar Ibrahim dan mengaitkan pemecatannya dari Pas disebabkan oleh Anwar. Terakhir sehingga hari ini, dia dakwa pula Pas ada parasit.

Melihat kepada dakwaan-dakwaan yang melompat sana sini dari Hasan Ali ini, kita boleh memahami sejauh mana kestabilan mentalnya. Adalah besar kemungkinan semua dakwaan tersebut adalah sebuah lentingan emosi yang sedang amarah. 

Apa yang menjadi ujub buat Hasan Ali ialah dia merasakan dirinya sahaja dapat membaca riak di bawah permukaan Pas. Orang yang lebih lama dan lebih matang daripadanya seperti TG Haji hadi dan TG Nik Aziz tidak pernah pula mendakwa Pas sedang dikuasai Parasit. Apakah kacamata politik Hasan Ali lebih tajam daripada kacamata TG Presiden dan Mursyidul Am.

Malah, kalau nak banding Hasan Ali dengan Mustafa Ali, Mahfuz dan Mat Sabu, Hasan Ali hanyalah pendatang baru dalam pentas politik Pas. Tiba-tiba Hasan Ali cakap bergendang bahawa dia tahu wujudnya parasit itu.

Andai kata dalam roadshow yang dijanjikannya itu dia dedahkan bahawa parasit itu adalah Mustafa Ali, Mat Sabu dan Mahfuz, nyatalah Hasan Ali sudah hilang kewarasan. Alang-alang nak kata mereka itu parasit, baik lebelkan terus Tg Presiden dan mursyidul am itu sebagai parasit. 

Sebenarnya, siapa parasit??

No comments: