CARI BAHAN

Saturday, December 08, 2018

MAKJUN KUAT

UMNO kini, penggemar makjun kuat. Saat ia menjadi lemah dengan seribu satu masalah, ditambah dengan kehilangan kuasa yang perit, pantang ada khabar orang pasal ada makjun untuk kembali kuat, ia pasti mencubanya. Sebelum ini, keyakinan UMNO  bahawa makjun kuatnya adalah adalah semangat kebangsaan Melayu telah dicuba dan diolahnya. Tapi, ramuan itu kurang menjadi. mungkin silap makan atau silap campurannya.


Pengamat politik menyebut, keterlibatan UMNO dalam himpunan bantah ICERD adalah peluangnya untuk dilihat relevan. Apakah selepas himpunan ini UMNO akan kembali pulih atau sekurang-kurangnya bangkit kembali? Kita akan saksikan nanti.

Orang yang sakit, bawalah ubat apapun, dia akan mengambil resiko untuk mencubanya. Begitulah UMNO. Para penyamun yang sbeelum ini mengaut secara salah harta rakyat, waktu inilah menampilkan diri sebagai perwira dan pembela nusa dan agama. Kalau tidka begitu caranya, bagaimana lagi? Nama mereka telah banyak ditajrihkan kerana kebejatan mereka. Hendak kembali dilihat mulia, bukan senang . 

Menunjukkan diri sebagai pencinta bangsa, pembela agama adalah makjun kuat buat mereka. 

Response kepada:


No comments: