CARI BAHAN

Wednesday, May 08, 2013

Kemenangan yang meragukan

Aku tidak mengatakan keputusan plihanraya umum ke 13 baru-baru ini adalah satu sandiwara. Namun, aku tidak dapat menyangkal bisikan hatiku yang menyifatkan pilihanraya umum kali ini sangat meragukan. Kemenangan UBN di beberapa negeri yang memperlihatkan sokongan padu kepada Pakatan Rakyat sangat tidak boleh diterima akal. Aku seperti tidak percaya Parlimen dan Dun di kawan aku boleh dimenangi UBN. Apatah lagi kalau memikirkan bagaimana Parlimen Baling dan Pendang yang secara tradisinya kuat Pas bole rebah ditawan UBN.

Tentu ada yang tidak kena. Aku tidak tahu. Namun, aku berdoa kepada Allah agar mereka yang membuat makar akan mendapat balasannya di dunia lagi. Kuasa yang dicapai dengan cari nista akan rebah dan tidak bertahan lama.

Amin....ya Rabbal Alamin.....

No comments: