CARI BAHAN

Tuesday, May 14, 2013

Jangan asyik nak lucut kewarganegaraan orang...

Lucut kerakyatan perserta protes keputusan PRU. Kembali berkumandang suara sumbang itu.Senang-senang manu lucutkan kewarganegaraan orang. Mereka yang protest itu bukan menentang negara. Mereka menentang penipuan plihanraya. Mereka bukan khianat. Orang khianat ialah mereka yang tidak menjaga harta rakyat. Apabila diberi kontrak 250 juta untuk bela lembu, dibuatnya kondo. Orang macam ini yang sepatutnya dilucutkan kewarganegaraan. Orang macam inilah pengkhianat. Kalau perlu lucut kerakyatan, orang macam ni. Mereka bukan sahaja mengkhianati amanah rakyat, malah turut mengkhianati amanah Allah.

Ini orang yang bantah kezaliman dan penipuan yang mahu dilucutkan kerakyatan. Apalah punya taraf pemikiran orang sebegini? 

Sepautnya kerakyatannya sendiri yang digantung. Main hantam sahaja. Macam negara ini dia yang punya. Negara ini bukan mana-mana individu yang punya. Bukan juga satu parti yang punya. Sebelum dia da, negara sudah ada. Sebelum UMNO lahir, negara ini sudah ada. Sudah ribuan tahun negara ini ada dengan pelbagai nama. Yang buat negara nama Malaysia ini bukan ambil tanah dari dasar lautan lalu ditimbun jadi negeri.....

No comments: