CARI BAHAN

Sunday, September 16, 2012

Teguhkan diri dengan Jamaah.

Dalam mengadapai badai fitnah masakini, seseorang yang teguh dan kuat hatinya tidak akan mudah menelan kata-kata manusia, terutama yang dibimbangi sebagai penyebar fitnah dan adu domba. Politik dewasa ini menyaksikan banyak sekali muncul manusia-manusia kembiri yang menjadi tunggangan kotor politik menghalalkan cara. Mereka ini datang menampilkan wajah malaikat depan khalayak dengan bahasa yang sungguh menggoda. Mereka ada kalanya memperlihatkann diri sebagai pejuang agama dan pencintanya. Mereka, ada masanya menampilkan watak pembela nasib bangsa seolah-olah orang lain tidak dapat mengatasi cinta sayang mereka kepada bangsa sendiri.

Dengan pelbagai teknik dan serangan psikologi, para mangsa politik dari kalangan rakyat biasa boleh menjadi terlintuk dan percaya. namun, bagi yang jiwanya kuat dan teguh, segala cerita itu akan ditapis dan seribu satu teknik mempengaruhi tidak mudah menawannya.

Keteguhan hati banyak bergantung kepada kehidupan berjemaah. Seorang yang punya sekumpulan rakan-rakan satu fikrah dan sering pula bertemu dalam pelbagi bentuk liqa, akan punya hati yang teguh dalam mendepani badai fitnah.

Sebaliknya, seorang yang sebatang kara dan mengolah pemikran dan rumusan sendiri, akan berpotensi besar untuk tersungkur.

Ayuhlah, perteguhkan diri anda dengan penggabungan dalam kehidupan berjemaah. Pilihlah jemaah Islam yang perjuangannya pasti diredhai.


No comments: