CARI BAHAN

Friday, September 21, 2012

Marahkan ngeh rupanya.

TV3 malam ini mainkan isu Ngeh Koo Ham yang dikatakan mempersendakan rancangan demontrasi membantah filem menghina nabi Muhammad SAW yang dijadualkan esok. Pemuda PAS dan UMNO masing-masing akan turunkan berdemo untuk menunjukkan rasa cinta kepada nabi Muhammad SAW. Pemuda UMNO memilih Masjid Jamek manakala Pemuda PAS pula memilih masjid Tabung Haji.

Corak pemberitaan penuh muslihat yang sememangnya sinonim dengan TV3, membawakan ulasan pelbagai pihak termasuk daripada PM dan TPM sendiri.  Ternyata, kalau dengar TV3 mengulas isu itu, Ngeh sangat teruk dan ia mewakili kejahatan DAP. Itulah arah pemberitaan TV3. TV3 ,ahu rakyat marah dengan Ngeh dan dengan itu kemarahan itu tumpah kepada DAP. Seterusnya, terpalitlah kemarahan itu kepada PAS dan PKR yang bersekongkol dengan DAP dalam PR.

Amat lucu untuk mendengar Pemuda UMNO demo cinta nabi. Rakyat Malaysia yang pandai membaca dan mencari maklumat sendiri sudah tahu setakat mana cinta para pemimpin UMNO itu kepada nabi. Persendaan pemimpin UMNO kepada nabi sudah tidak dapat dilupakan lagi. Sejak tahun 90-an sehinggalah menjelang 2012 ini, rakyat telah lali mendengar ucapan Dr. Mahathir yang mempersendakan syiar Islam dan perundangannya.Sekaligus mempersendakan keperibadian nabi SAW.

Tiba-tiba bangkit pemuda UMNO untuk marahkan pembikin filem hina nabi yang sememangnya musuh Islam.

Ironinya, bukan juga pembikin filem itu yang menjadi sasaran celaan dan cemuhan. Tetapi Ngeh yang menjadi sasaran...

Sekilat ikan di air, sudah kutahu jantan betinanya.

No comments: