CARI BAHAN

Wednesday, June 20, 2012

Bijak pandai masuk PAS.

Kini, semakin ramai orang ternama dan berpangkat dalam kerajaan masuk PAS. Sekurnag-kurangnya pangkat besar dan nama hebat itu merupakan kisah masa lalu mereka. Mereka telah meninggalkan zaman bekhidmat dalam kerajaan  yang penuh glamor itu dan kini masuk PAS. Apa makna semua ini? Untuk tidak memperbanyakkan soal, kita boleh simpulkan perkembangan ini sebagai kecenderungan baru orang bijak pandai di Malaysia menyertai perjuangan PAS.

Artis-arti yang pernah melakar nama di dada seni juga memilih menyertai PAS. Bersama penyertaan mereka ke dalam PAS, mereka menampilkan perubahan menjadi insan muslim yang lebih baik. Tidak dinafikan bahawa masi ada ramai insan seni yang kekal sebagai penyokong totok UMNO-BN. Tetapi, bersama dengan kesetiaan mereka kepada parti pemerintah itu, mereka gagal menunjukkan perubahan dalam penampilan diri mereka, khususnya dalam aspek keagamaan.

Sememangnya boleh dramalkan apa akan berlaku kepada dunia politik di masa depan. Kekuasaan akan berada pada kelompok orang-orang yang bijak pandai. Demikianlah sejarah memberitahu kita. Hanya kebangkitan orang bijak pandai itu, kekadangnya memakan masa yang lebih lama daripada apa yang kita jangka dan harapkan.

No comments: