CARI BAHAN

Monday, April 04, 2011

Tiada alasan untuk merasa lemah!

Buat saudara-saudara segama yang tertindas di negara-negara kuffar, mereka dihalang daripada melaksanakan perintah agama, maka aku bacakan untuk mereka firman Allah SWT:

إِنَّ الَّذِينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ قَالُوا فِيمَ كُنتُمْ قَالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِي الأَرْضِ قَالُوا أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فِيهَا فَأُوْلَئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَسَاءَتْ مَصِيرًا

Sesungguhnya orang-orang yang diwafatkan malaikat dalam keadaan menganiaya diri sendiri, (kepada mereka) malaikat bertanya : "Dalam keadaan bagaimana kamu ini?". mereka menjawab: "Adalah kami orang-orang yang tertindas di negeri (Mekah)". para malaikat berkata: "Bukankah bumi Allah itu luas, sehingga kamu dapat berhijrah di bumi itu?". orang-orang itu tempatnya neraka Jahannam, dan Jahannam itu seburuk-buruk tempat kembali”.
(Surah An-Nisak: Ayat 97)

Buat tentera-tentera muslim yang bernaung dibawah panji tentera kafir lalu dipaksa memerangi wilayah Islam, seseungguhnya keterpaksaan kalian tidak dimaafkan. Kalian menzalimi diri dengan terus berada dalam kelompok mereka. Apakah kita mahu berbangga dengan dengan pegawai beragama Islam di Pentagon, seorang menteri muslim di parlimen Amerika? Sesungguhnya, mereka itu menzalimi diri mereka.

Tinggalkan jawatan itu dan kedudukan anda, sesungguhnya di sana ada ratusan negara saudara seagamamu, hijrahlah ke sana!

No comments: