CARI BAHAN

Saturday, April 30, 2011

Subuh dah dekat!

Ajak Pas masuk BN lagi. Kalau pun tak tak mahu masuk BN, keluarlah Pakatan Rakyat kerana dalam PR itu Pas hanya jadi tunggangan DAP. Demikian kata DS Najib. Kasihan kepada Pas. Pas kerja kuat tapi yang menagguk udangnya adalah DAP. Dengarnya mulia sekali hasrat itu. Kerana simpati dengan Pas. 

Cuma, sejak bila pula BN pernah bersimpati dengan Pas?  Kenapa setelah nyata dan jelas kaum Cina menolak BN sebagaimana ditandai dalam PRN Sarawak baru-baru ini, barulah melantun kata simpati kepada Pas? selama bertahun Pas berjuang, pernahkah BN simpati kepada Pas?

Seperti dinayatakan, Pas setia dengan PR. Untuk membawa Pas menyertai BN tidak segampang lelehan air liur di bibir para pemimpin BN. Lelehan air liur boleh keluar dengan mudah. Ia semudah sumpah laknat yang diludahkan atas karpet masjid. Pengalaman lalu telah cukup mengenalkan ahli Pas kepada watar belakang tabir yang dimainkan para pemimpin itu.

Sampai waktunya, akan berkuburlah mereka, Percayalah...sesngguhnya azab itu akan tiba di waktu Subuh! Bukankah Subuh sudah dekat.

No comments: