CARI BAHAN

Friday, March 16, 2012

Utlah Bulan Mac

Cuti bulan Mac selama satu minggu, aku membawa keluarga ke Semporna. Bersamaku adalah Sukri dan keluarganya. Perjalanan ke Semporna mengambil masa kira-kira 5 jam. Tujuan mulanya adalah untuk menginap di sebuah resort yang pernah difilemkan dalam cerita Duyong, terletak di kampung Tampi0Tampi. Ketika kamim sampai, ada beberapa unit resort kosong di sana. Harganya sekitar RM88.00  dan RM150.00. Namun, melihatkan kosnya yang mahal dan pula kemudahan yang daif di dalamnya, kami berpindah ke Dragon Inn. Namun, sebagaimana selalu, Dragon Inn penuh dengan pelanggan. Tiada kamar kosong din sana. Kalau adapun, yang mahal. Sekitar RM120.00.

Lantas, Mabul Inn di Pekan Semporna jadi pilihan. Ia merupakan sebuah hotel Budget yang murah dan selesa. Harganya semalaman adalam RM77.00. Petangnya kami pergi  mandi di Tampi-Tampi. Pagi esoknya mandi lagi di Tampi-Tampi. Berenang dalam laut yang jernih airnya amat menyeronakkan, khususnya buat anak-anak.

Menjelang Tengahari, selepas check out daripada Mabul Inn, perjalanan diteruskan ke Tawau. Singgah di Balong, berehat sebentar di suraunya, sambil masak bahan makanan untuk makan malam. Kira-kira jam 4 petang, kami barulah ke Tawau. 

Di Tawau, kami menginap di sebuah hotel iaitu Holiday Inn. Biliknya sungguh selesa dan harganya cuma RM66.00

No comments: