CARI BAHAN

Sunday, March 18, 2012

Kalau Pas Sudah Tergelincir Sekarang.....

Datuk Syafie Apdal pergi Kedah, cakap dengan orang Kedah bahawa Pas pada masa ini sudah tergelincir. Seolah-olahnya dia nak bagi tahu, Pas sekarang bukan macam dulu lagi. Pas dulu atas landasan yang betul. Tetapi, sejak bekerjasama dengan PKR dan DAP dalam PR, Pas sudah tergelincir.

Mantiknya, kalau sekarang Pas sudah tergelincir, maknanya dulu Pas adalah betul. Kalau dulu Pas betul, kenapa masa Pas betul itu Syafie Apdal tidak masuk Pas. Kenapa masuk UMNO juga yang pada masa itu adalah musuh Pas. Masakan  masa itu Pas betul dan UMNO pun betul? Mungkin mantik Syafie Apdal tak sampai tara ini. Dia hanya nak kata Pas sekarang tidak betul. Sebenarnya dalam hatinya membungkam dengan dendam kesumat terhadap Pas sejak dulu hingga kini. Bukan sebab bersama PR itu yang menyebabkan Pas dilihatnya tidak betul, tetapi perasaan Pas tidak betul itu terbit kerana bimbang kekuatan Pas dewasa ini.

Buat orang kampung yang tidak ada mantik mungkin Syafie Apdal boleh kelentong. Namun, bagi generasi baru kini yang tgerpelajar, gigit jarilah dia. Hantuk kepala ke dinding pun dia tidak akan menemui jalan untuk kelentong generasi bermantik tinggi zaman ini.

Puas sudah dicuba untuk mengkucarkacirkan barisan Pakatan Rakyat. Cara halus dipakai pun tidak berkesan. Fitnah adu domba pun sudah dibuat. Tawaran pangkat dan kedudukan kepada pihak Pas dalam kerajaan Perpaduan pun sudah dicuba. Tapi, semua tak makan. Sebab itu macam-macam fatwa songsang keluar dari mulut mereka.

Masa sudah tidak lama. Setelah air liur mereka kering, mereka akan rebah melutut!

No comments: