CARI BAHAN

Tuesday, December 06, 2011

Melancong 1: Kulim-Pulau Pinang

Semalam, aku menyusur menyemberang Jambatan Pulau Pinang. Dari Taman Sejahtera Jaya, Kulim, aku bertolak sekitar jam 5.30 petang. Untuk masuk ke Pulau Pinang, aku membayar tol sebanyak RM12.00 di pelbagai sekatan tol. Kerana salah pilih jalan ke Bayan Lepas, keinginanku untuk pergi ke Batu Feringgi tidak terlaksana. Ketika berpatah balik ke Georgetown, hari menjelang senja. Aku solat maghrib di masjid terapung di kawasan Batu Feringgi.

Tidak tahu mahu ke mana lagi, lepas solat maghrib dijamak dengan insya, kami kembali mencari jambatan Pulau Pinang dan menuju balik semula ke Kulim. Kali ini kena bayar Tol lagi. Rasa macam bayar sekitar RM4.50.

Sampai Taman Sejahtera Jaya, aku mencari rumah Farihan di lorong 1 no. 65. Dia tinggal di situ sejak pulang dari Sabah. Sebuah rumah semi-D

No comments: