CARI BAHAN

Tuesday, August 14, 2018

Ke mana akhirnya perjuangan LGBT

Sebenarnya, tidak perlu pun perjuangan hak samarata kaum LGBT itu.Kewujudan puak LGBT dalam masyarakat adalah seperti wujudnya puak-puak penagih air daun ketum di negeri sebelah utara seperti Kedah dan Perlis. Ia juga sama seperti wujudnya anak-anak yang mengalami kecacatan menyebabkan mereka perlu dihantar ke sekolah khas. Ia juga boleh disamakan kelompok orang-orang cacat mental yang dihantar ke Tanjng Rambutan untuk dipulihkan atau diasingkan daripada masayarakat waras.

Puak LGBT ini pun  macam itulah. Mereka ini, secara mudahnya adalah orang-orang cacat dalam masayarakat. Kalau boleh dipulihkan, mereka perlu dipulihkan. Kalau tidak boleh, mereka perlu diasingkan atau dihapuskira. Keperluan menjaga kepentingan umum adalah lebih utama daripada menjaga kepentingan khusus.

Jika demikian halnya, tiada pun keperluan memperjuangkan hak-hak LGBT. Hak mereka sebagai orang cacat terpelihara seperti hak para OKU lain. Bahkan kekadang, kita lihat OKU mendapat hak yang lebihy istimewa berbanding orang yang sihat. Demikianlah puak LGBT.

Sebenarnya, tuntutan hak kaum LGBT yang hari ini sedang dikobarkan oleh orang tertentu hanya bunga-bunga kepada tuntutan yang lebih besar. Satu ketika, setelah tuntutan-tuntutan kecil mereka hari ini diraikan , mereka akan melangkah kepada induk tuntutan mereka. Ianya seperti yang dituntut oleh kelompok LGBT pusat yang ada di Barat.

Percayalah. Kes itulah akhirnya pergi. Kalau musang asalnya, ayam juga yang menjadi ketergiurannya.

No comments: